רה"מ נתניהו: שיניתי את דעתי, בשביל מה צריך את התאגיד?

    איתי גדסי 2 Comment on רה"מ נתניהו: שיניתי את דעתי, בשביל מה צריך את התאגיד?

    לאחר שנפגש היום עם קבוצת שרים מהליכוד בעיצומה של השבת, הודיע ראש הממשלה הערב כי שינה את דעתו "עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה בעשרות מיליוני שקלים מעלותו של התאגיד. אז בשביל מה צריך את התאגיד?"

    נתניהו וביטן צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה נתניהו נפגש היום בעיצומה של השבת עם השרים רגב הנגבי ולוין, ודן עימם בנושא תאגיד השידור הישראלי.

    גורם בסביבת ראש הממשלה אמר ל"קול חי" כי: ראש הממשלה מקפיד מאוד ומכבד את שמירת השבת, קבוצת שרים הגיעה אליו היום לצורך התייעצות בנושאים מסויימים, ויתכן שנושא התאגיד עלה גם בשיחה. הגורם הוסיף כי משרד ראש הממשלה מקפיד לא לקיים אירועים סמוך לכניסת השבת או יציאתה כדי למנוע חילולי שבת.

    ראש הממשלה נתניהו אמר הערב "שיניתי את דעתי בעקבות פגישה שקיימתי אתמול עם עובדי רשות השידור. בפגישה שמעתי סיפורים קורעי לב על עובדים מנוסים ומסורים שנשלחים הביתה בגלל התאגיד".

    ראש הממשלה נתניהו הוסיף כי "הסיבה היחידה להקמת התאגיד הייתה התייעלות תקציבית וביטול האגרה. יעדים אלה הושגו. האגרה בוטלה ולא תחזור. ההוצאה בפועל של רשות השידור ב-2016 היא 670 מיליון ש״ח בלבד ואילו תקציב התאגיד מתוכנן ל-740 מיליון ש״ח.

    "בשלוש השנים האחרונות כבר התייעלו עובדי רשות השידור בלמעלה מ-300 מיליון ש״ח והם אמרו לי אתמול שהם מוכנים להמשיך ולהתייעל באופן דראסטי כדי לעמוד בכל היעדים. תקציב רשות השידור יהיה פחות מתקציב התאגיד. אם כך – בשביל מה צריך את התאגיד?" אמר ראש הממשלה נתניהו.

    יו״ר הקואליציה ח״כ דוד ביטן התייחס אף הוא ואמר: ״יותר ממיליון בוחרי הליכוד מביטים בנו ומצפים שנדרוש את כיבוד ההסכמים הקואליציוניים. הכדור במגרש של שר האוצר, אנחנו מצפים שהשותפות הקואליציוניות שלנו ילכו אתנו בנושאים שחשובים לליכוד כמו שאנחנו מגבים אותם בנושאים שהם מובילים. רשות השידור סיימה את השנה התקציבית בצורה מאוזנת ואחראית אין כל סיבה להותיר 1000 משפחות ללא פרנסה ערב הפסח".

    מוקדם יותר הסביר דוד ביטן כי ראש הממשלה חזר בו מההסכמות עם כחלון בנושא התאגיד. באירוע "שבתרבות" בחיפה אמר ביטן "יש סיכוי טוב שנלך לבחירות", והוסיף "הבית היהודי וכולנו אומרים 'הממשלה תלויה בנו', אז הגיעו מים עד נפש. אם לליכוד ולראש הממשלה יימאס – הוא יפרק הכל".

    שר החינוך נפתלי בנט: אני קורא לכולם לפעול באחריות ולמנוע  בחירות יקרות מיותרות שיפגעו בכלכלה ובאזרחי ישראל. עם קצת רצון טוב, משבר התאגיד פתיר.

    שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב אמרה: "ממשלה וראש ממשלה צריכים וחייבים לדון ולבחון מחדש כל נושא. כך נעשה עם רשות השידור והמסקנה היא ברורה: דרושה רשות שידור משוקמת ולא בזבוז עשרות מיליוני שקלים על תאגיד מנופח המנוהל כמועדון סגור.

    "אני מקווה שהאחריות הציבורית אצל השותפות הקואליציוניות תגבר על כל דבר אחר, שהן תכבדנה את ההסכם הקואליציוני ולא תכפנה מערכת בחירות מיותרת על אזרחי ישראל".



    2 תגובות

    מיין תגובות